עמותת קופת שבת

    תרומה לנזקקים בעזרת עמותת קופת שבת

    השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר

      קירוב לבבות – עם תרומות לנזקקים

      "אומר הקב"ה אם אתה משמח את שלי אני משמח את שלך". עמותת קופת השבת פועלת לשמח אחרים – מתוך אמונה שהשמחה תחזור אליה ולביתה. עמותת קופת השבת, קרן הנתמכת על ידי מרכז הצדקה (ע"ר), הוקמה בשנת 2010 בכדי לסייע למשפחות, לילדים ולאברכים לאורך כל ימות השנה – כמו גם במועדי ישראל. מעבר לכך, תקופת הקורונה הערימה קשיים נוספים על קבוצות שונות באוכלוסייה; אנשים שלפתע מצאו עצמם ללא פרנסה, ובהתאם ידם אינם משגת לרכישת מזון ומוצרים בסיסיים נוספים – ונאלצים להסתייע בשירותיהם של ארגוני צדקה. בעמותת קופת השבת מקשיבים לקריאה זו, ומסייעים גם להם. בנוסף, עמותה זו מסייעת לאברכים בישיבות, ומפתיעה אותם עם מתנות. כמו כן, חשוב להדגיש כי צוות העמותה מסייע לישיבת "רחל אימנו". במקביל, באמצעות העמותה ניתן לבקש ברכות מקבר "רחל אמנו" – בין אם מדובר בברכות לנפטרים ובין אם מדובר בברכות אחרות.

      קירוב לבבות בעזרת תרומות לנזקקים

      להתמודד עם המציאות המורכבת – בסיועה של עמותת קופת השבת

      עמותת קופת השבת מבינה שעוני הוא מצב הישרדותי, כאשר אחת ההגדרות שלו הוא חוסר היכולת להשיג מצרכי מזון בכמות המאפשרת ניהול חיים תקין ובריא.

      סיפורה של עמותת קופת השבת מתחיל בסיפורו האישי של בכיר העמותה, אשר כילד הוא זוכר את אמו נלחמת להביא לו ולאחיו מזון, הלבשה והשכלה. לאחר שאביו נפטר, ואמו הפכה למפרנסת יחידנית, למשפחתו הנזקקת לא הייתה העזרה והתמיכה שקיימת כיום מצד קרנות הצדקה.

      כאשר גדל הבין שצריך לבסס תחום זה בארץ, ובימינו הוא לוקח חלק פעיל בעמותת קופת השבת. זאת, משום שהוא זוכר מהיכן הוא בא ויודע להיכן הוא הולך: לסייע לילדים ולמשפחות, ולמנוע מצב בו הם מתמודדים עם קשיים דומים לאלו שחווה כילד קטן – בין אם בהיבט התזונה, ההשכלה ובין אם בהיבטים אחרים.

      בין היתר, מספקת עמותת קופת השבת תרומות למשפחות נזקקות. בנוסף, היא מסייעת לילדים נזקקים, כמו גם לאברכים בישיבות. באופן קבוע, צוות העמותה נותן מתנות לאברכים – על ציונים גבוהים במגוון מבחנים, למשל בתחום הגמרא ועוד. מדובר בהפתעות המעודדות את התלמידים להמשיך בלימודיהם – ולשאוף קדימה, לעתיד טוב יותר.

      מעבר לכך, עמותת קופת השבת מסייעת בתרומות למשפחות נזקקות, החוות את אתגרי הקורונה – ומתקשות לחזור לשגרת חיים תקינה. אין ספק, חודשי הקורונה הביאו להשלכות חמורות בהיבט הבריאותי – כמו גם בהיבט הכלכלי. משפחות רבות מוצאות עצמן, בימים אלו, בהתמודדות לא פשוטה בעת רכישת מזון ופריטים בסיסיים. צוות קופת השבת שמח לסייע גם להם – וללוות אותם בדרכם החדשה.

      להציל נפש אחת – כמו להציל עולם ומלואו!

      במשנה נכתב ש"כל המציל נפש אחת מישראל זוכה לעולם ומלואו". מדובר בחובה מוסרית ויהודית, המצביעה על החובה של כל אדם להציל אחרים הנמצאים בסכנת חיים ממשית. כאשר משפחות נאבקות להתקיים, לרכוש מוצרי מזון ולנהל חיי יום-יום נאותים – זוהי חובתנו המוסרית לסייע להם. בימים הקדושים, בשבתות ובימי חול – כל תרומה לנזקקים תשנה את חייהם לטובה ותציל את נפשם.

      הרי כל בני האדם נבראו בצלם אלוהים. מכאן, קדושת החיים היא רבה, ויש לחתור לכל סוג של הצלה – בין אם היא פיזית, נפשית ובין אם היא רוחנית. בהתאם, חשוב להדגיש את תפקידה ופועלה של עמותת קופת השבת. צוות העמותה מבין את החשיבות בניהול אורח תקין ובריא. זאת, מתוך ההנחה כי כאשר ילד שהולך לישון על בטן ריקה – לא יוכל לתפקד למחרת בבית הספר, ולהתנהל באופן נורמטיבי. אנו, בעמותת קופת השבת, דואגים לצמצום מעגל העוני ופועלים להציל נפשות רבות – וליצור קהילה שיוונית יותר.

      מאמרים שלנו

      קידום ובניית אתרים קידום ובניית אתרים